martes, 25 de septiembre de 2012

EMPRESARIS O AMOS?

Assegut a l'era contemplo la zona industrial que poc a poc s'ha anat menjant els millors camps de conreu de la zona, sí que el pagès els ha cobrat a molt bon preu, si més no així els ha semblat, pero el que ve després no compensa la quantitat percebuda per la venda, canvi de domicili cap a vila, manca del contacte diari amb la natura, desarrelament i mil coses més que provoquen depressions, mal estar, malaties...

El poder econòmic s'ha anat menjant poc a poc i a vegades molt depressa, depenent de les seves necessitats,  aquestes porcions de terra, la majoria de vegades la millor terra de conreu, per poder obtenir el benefici màxim en el mínim temps, sense tenir en compte cap més altre varem, d'aquí la crisi actual, una crisi financera deguda a la manca de valors dels que l'han provocat.

A partir d'ara distingiré Empresari d'Amo segons els meus criteris, que pensant-ho bé no se fins a quin punt seran ojectius, si més no, ho són des de la meva prespectiva. M'he vist abocat a una situació no gens agradable a la quala m'hi ha portat un Amo (Amo és la persona que està al  front d'una empresa i tracta els treballadors com si fossin esclaus).

Tinc molt temps per asseura'm a l'era degut a que estic de baixa laboral per un infart, tant bon punt el vaig patir ho varem fer saber a l'empresa i com era d'esperar tot van ser bones paraules i anims, entre altres van dir-nos que no patíssimm doncs s'acavaba el contracte laboral i que automàticament el renovarien. La sorpresa, però, va arribar en forma de carta certificada amb justificant de recepció en la qual em comunicaven l'acabament de la relació laboral.

L'actuació empresarial es legal, però la forma en que l'han fet, de cap de les maneres la puc concebre com a legal, simplement s'han amagat darrera una carta, no han estat capaços de citar-me i dir-m'ho a la cara, demostrant amb aquesta actuació el menyspreu que tenen als seus treballadors, com si fossim esclaus que en poden disposar sempre que a ells els hi vagi bé.

Per altra banda l'Empresari és la persona que considera el capital humà com el valor més preuat de l'empresa que regenta i que sense aquest valor, a la llarga, pot tenir una disminució dels beneficis monetaris. Sap que el benefici empresarial no es mesura només per l'import monetari, excedent al final de l'exercici contable, sino que hi ha molts altres factors alguns dels quals son més importants que l'import ingressat al compte de beneficis.

Com podeu veure aquesta és la meva modesta opinió que sé l'avala molta més gent, tant treballadors com empresaris: Segur que cap Amo la comparteix; si n'hi ha algu que ho llegeix i se sent aludit doncs que s'hi posi fulles, o millor, que s'hi repensi i miri d'esmenar la seva manera d'actuar. Tots som persones i mereixem ens tractin com a tals.

Per cert l'empresa a la qual em refereixo és Transports Tresserras, una empresa centenaria de la Garrotxa, el meu cas no ha estat l'únic, tinc constancia que n'hi ha d'altres, com també altres empreses han acomiadat a treballadors sense cap mena de mirament. Plantejo una actuació en contra d'aquestes empreses per part de les persones que no ens agraden aquestes actuacions indiscriminades. A veura si haurem d'acabar com els remences revoltant-nos contra els Amos.









No hay comentarios:

Publicar un comentario